mandag den 21. november 2022

Nyt fra hvalpekassen ...

Alt vel fra hvalpekassen 😊

Hvalpene øver sig på at blive mere mobile og der er fart på når de bevæger sig rundt i kassen. Asti passer dem til UG og nyder stadig mange timer sammen med dem. Hun hygger om hvalpene og de er trygge og tilpasse i hendes selskab. Når hun ikke er i kassen er der også helt ro og de sover .. sammen eller hver for sig. Asti foretrækker at ligge på sengen ved siden af hvalpekassen .. men en sjældent gang i løbet af aftenen kommer hun ind og skal hygges om sammen med resten af flokken. 

Hvalpene har været lidt hårde ved mælkebaren så Søndag fik de deres første negleklip. Hvalpens negle har en skarp krog og den er lidt hård ved tæven når de dier. Min fornemmeste opgaver er, at holde mælkebaren sund og skadesfri 😅 Man kan undre sig over hvorfor naturen giver dem lange skarpe negle imens de er så små. Tror tæven ville foretrække de først kom frem lidt længere fremme i forløbet. 

Ellers synes jeg at naturen er så forunderlig og vidunderlig. Uanset hvor mange bøger og gode råd jeg læser omkring drægtighed, fødsel og hvalpepasning ved mine tæver alligevel altid bedst .. nok er de dygtige men de læser dog ingen bøger og alligevel er de klogest 😉 det er så fantastisk og jeg imponeres hver eneste gang

Asti er en fantastisk hundemor. Hun bar sin drægtighed flot og passede godt på sig selv. Hun leverede sunde og stærke hvalpe igennem en ukompliceret fødsel. Hun passer sine hvalpe nidkært og med stor overbevisning. Hvalpene trives. De tager dagligt flot på i vægt, de er rolige, spiser og sover som de skal.

Det er så imponerende som tæven følger hvalpenes udvikling og måden hun tilpasser sig deres behov. Det er et meget spændende studie og ganske lærerigt hvis man giver sig tid til at observerer.

Jeg elsker mine tæver højt og de har min største respekt




Ingen kommentarer:

Send en kommentar